louloudi

24 Μαΐου 2012

Λιλιπούτιοι Κηπουροί εν δράσει...


Η δημιουργία ενός κηπάκου με λουλούδια ή ενός λαχανόκηπου στην αυλή των παιδιών, μπορεί να γίνει σημείο δράσης ολόκληρης της οικογένειας ή και του σχολείου.
Τα παιδιά μαγεύονται από τα φυτά και τον τρόπο που εξελίσσονται, αρκεί να τα βάλετε από νωρίς στο πνεύμα της κηπουρικής.

Συμβουλές για αρχάριους

  • Εξοπλίστε τους μικρούς κηπουρούς με εργαλεία κηπουρικής κατάλληλα για παιδιά.
  • Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε σε όλες τις δουλειές τα παιδιά, βρίσκοντας κάτι που θα μπορούν να φέρουν εις πέρας.
  • Δώστε τους μερικά φυτά, για τα οποία θα είναι υπεύθυνα.
  • Καλλιεργείστε είδη που έχουν ταχεία ανάπτυξη, για να κρατάτε το ενδιαφέρον τους αμείωτο. Τέτοια είδη μπορεί να είναι: τα ραπανάκια, μαρούλια, η ρόκα, κ.τ.λ.
  • Προτιμήστε τη φύτευση των σπόρων, παρά έτοιμων φυτών, για να εξηγήσετε στα παιδιά όλο τον κύκλο ζωής ενός φυτού.
  • Όταν νιώθετε ότι χάνεται το ενδιαφέρον και τα παιδιά αρχίζουν να βαριούνται, εισάγετε τη χειροτεχνία στην κηπουρική. Θα μπορούσατε για παράδειγμα:
          -   Να φτιάξετε ταμπελάκια με τα ονόματα του κάθε φυτού
          -   Να φτιάξετε ένα σκιάχτρο
          -   Να φτιάξετε ένα βιβλίο κύκλου ζωής του κάθε φυτού με φωτογραφίες από κάθε στάδιό του
          -   Να φτιάξετε φυτολόγιο

Καταστήματα που πουλούν εργαλεία κηπουρικής κατάλληλα για μικρά παιδιά




  Τα παιδικά εργαλεία της εικόνας, καθώς και πολλά άλλα, θα τα βρείτε στο κατάστημα της "Living Green"!!





Με πολύχρωμη εμφάνιση και μελετημένη αντοχή, η σειρά αυτή σχεδιάστηκε να είναι ταυτόχρονα ασφαλής και πρακτική. Όλα τα προϊόντα της σειράς είναι ευρωπαϊκής προέλευσης με εγγυημένη ποιότητα και ασφάλεια για τα παιδιά, χωρίς αιχμηρές γωνίες και προεξοχές.



12 Μαΐου 2012

Φτιάξτε μόνοι σας καλοκαιρινά COCTAILS


Ο καιρός άνοιξε, καθαρίσατε τα μπαλκόνια, ξεχορταριάσατε τους κήπους, βγάλατε καρέκλες στη βεράντα. Τώρα ήρθε η ώρα να καλέσετε την παρέα σας!

Δοκιμάστε τις ικανότητές σας φτιάχνοντας τα παρακάτω κοκτέιλ! Με λίγη εξάσκηση θα γίνετε εξπέρ.

Mojito
Υλικά που θα χρειαστείς

- 2 κ.γ. μαύρη ζάχαρη
- υμό από ½ lime
- 5-6 φύλλα δυόσμου
- 50 ml λευκό ρούμι ( ή όσο προτιμάτε.. εγώ το προτιμώ ελαφρύ!)
- σόδα
- τριμμένο πάγο

Πώς θα το φτιάξεις

Χτυπήστε με το γουδοχέρι τη ζάχαρη, το δυόσμο και το lime και έπειτα βάλτε τα σε ένα ποτήρι. Ρίξτε τριμμένο πάγο, προσθέστε ρούμι και συμπληρώστε σόδα. Μην ξεχάσετε το δυόσμο!

Strawberry Daiquiri
Υλικά που θα χρειαστείς

- 60ml λευκό ρούμι
- 10ml χυμό lime
- 20ml σιρόπι ζάχαρης
- 3-4 μεγάλες φράουλες ή χυμό φράουλας
- τριμμένο πάγο

Πώς θα το φτιάξεις

Βάλτε τριμμένο πάγο στα ποτήρια, ανακατέψτε τα υλικά σε σέικερ και αδειάστε το μείγμα στα ποτήρια σας! .......Μην ξεχάσετε τις φράουλες για διακοσμητικά! ......

Margarita
Υλικά που θα χρειαστείς 

- 2 μεζούρες λευκή τεκίλα
- ½ μεζούρα lime
- αλάτι
- τριμμένο πάγο

Πώς θα το φτιάξεις

Βρέχετε τα χείλη του ποτηριού με lime, το ακουμπάτε σε ένα πιατάκι που έχει αλάτι. Έπειτα ανακατεύετε όλα τα υλικά σε σέικερ και γεμίζετε το ποτήρι σας.

Caipirinha

Υλικά που θα χρειαστείς

- 1 Lime Κομμένο στα 8
- 2 κύβους μαύρης ζάχαρης
- 50 ml cachaca (διαβάζεται κασάσα)
- σιρόπι ζάχαρης όσο σας αρέσει

Πώς θα το φτιάξεις

Βάλτε τα κομμάτια του Lime σε φαρδύ καθιστό ποτήρι, με τους κύβους ζάχαρης και τρίφτετα με ένα γουδοχέρι. Γεμίστε το ποτήρι με τριμμένο πάγο και προσθέστε την κασάσα. Ανακατέψτε καλά και αν θέλετε, προσθέστε σιρόπι ζάχαρης. Σερβίρετε με 2 καλαμάκια..... και καλή απόλαυση!




















11 Μαΐου 2012

Πώς χτίζουμε την Αυτο-εκτίμηση στα παιδιά;


Τι είναι αυτοεκτίμηση;

Η αυτοεκτίμηση ορίζεται ως η εικόνα που έχει ο καθένας για τον εαυτό του και η αίσθηση της αξίας του. Η εικόνα του εαυτού σχηματίζεται από το τι αντιλαμβανόμαστε οι ίδιοι ότι είμαστε, αλλά και από τα στοιχεία που λαμβάνουμε από τους άλλους, δηλαδή τι εικόνα έχουν οι άλλοι για εμάς. 
Αυτή η σύνθετη εξίσωση που δίνει την αυτοεκτίμηση που έχει ο καθένας, είναι ιδιαίτερα κρίσιμη στην αντίστοιχα ευαίσθητη βρεφική και παιδική ηλικία, όταν και μπαίνουν τα καθοριστικά θεμέλια στο χτίσιμο της αυτοεκτίμησης. 
H εκτίμηση, η αγάπη και η αποδοχή του εαυτού μας φαίνεται να αποτελούν τη βάση της ψυχικής ισορροπίας, αλλά και της ικανότητας του ατόμου να κάνει και να διατηρεί ικανοποιητικές διαπροσωπικές σχέσεις. 
Για παράδειγμα, όταν ένα μικρό παιδί, καταφέρει για πρώτη φορά να περπατήσει, νιώθει τη χαρά της επιτυχίας του και έτσι δομεί την αυτοεκτίμησή του. Σημαντική επίδραση στην αυτοεκτίμησή του έχει ταυτόχρονα και η άποψη που θα εκφράσουν οι άλλοι άνθρωποι, ιδιαίτερα οι γονείς του ή οι δασκάλες του στο σχολείο. Η έκφραση αυτή μπορεί να είναι ένα «Μπράβο!» ή «Τι όμορφη η ζωγραφιά που έφτιαξες!».

Παιδιά με αυτοεκτίμηση

Η συμπεριφορά των παιδιών αντανακλά την αυτοεκτίμηση που έχουν. Δηλαδή, ένα παιδί με υψηλή και υγιή αυτοεκτίμηση μπορεί να αντιμετωπίζει τις αποτυχίες, νιώθει υπερήφανο για τις επιτυχίες του, δρα ανεξάρτητο, αναλαμβάνει υπευθυνότητες, δεν διστάζει στις νέες προκλήσεις, μπορεί να διαχειριστεί τα συναισθήματά του και την πίεση. Ξέρει να χαίρεται τη ζωή και είναι αισιόδοξο.

Αντίθετα, τα παιδιά με μειωμένη αυτοεκτίμηση διστάζουν να προσπαθούν νέα πράγματα, έχουν αρνητική εικόνα για τον εαυτό τους και την εκφράζουν, δεν μπορούν να διαχειριστούν εντάσεις, παραιτούνται εύκολα και δεν αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. Τα χαρακτηρίζει η απαισιοδοξία και η απογοήτευση για τον εαυτό τους.

Η βάση όμως των αισθημάτων αυτών, είναι ότι τα παιδιά με αυτοεκτίμηση νιώθουν ότι είναι σημαντικά για τους γονείς και τους ανθρώπους γύρω τους και ότι οι γονείς και οι άνθρωποι αυτοί τα αγαπούν και τα αποδέχονται. Τα παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, ωστόσο, αισθάνονται την έλλειψη αποδοχής και αγάπης από τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη.

Πώς καλλιεργείται η αυτοεκτίμηση στα παιδιά; 

  • Η αυτοεκτίμηση καλλιεργείται όταν τα παιδιά εμπλέκονται σε δραστηριότητες που απαιτούν συνεργασία με τους άλλους και όχι σε δραστηριότητες με έντονο ανταγωνισμό. Αυτό συμβαίνει, επειδή όταν το παιδί πρέπει να συνεργαστεί με άλλα παιδιά που έχουν διαφορετικές ικανότητες από το ίδιο για να επιτύχουν όλα μαζί κάποιον στόχο, μαθαίνει να σέβεται και να εκτιμά τις ικανότητες των άλλων και ταυτόχρονα τις δικές του. Όταν, όμως, τα παιδιά εμπλέκονται σε δραστηριότητες όπου έχουν έντονο ανταγωνιστικό στοιχείο, λειτουργούν πιο ατομιστικά και αρχίζουν το «κυνήγι της πρωτιάς».

  • Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν τόσο άμεσα όσο και έμμεσα τα παιδιά τους να αποκτήσουν υγιή αυτοεκτίμηση. Η αγάπη και η αποδοχή είναι τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούν να τους προσφέρουν. Η γνώμη τους έχει μεγάλη σημασία για τα μικρά παιδιά, οπότε οι γονείς θα πρέπει να είναι εκφραστικοί και γενναιόδωροι σε επαίνους. Πείτε σε κάθε ευκαιρία στο παιδί ότι το αγαπάτε ή ότι θεωρείτε όμορφη τη ζωγραφιά του ή ότι σας κάνει υπερήφανο. Εκφράστε την αγάπη σας με αγκαλιά και χάδι, κάθε φορά που ολοκληρώνει μια προσπάθεια, ανεξάρτητα από την επιτυχία ή όχι του παιδιού. Διδάξτε το να συνεχίζει να προσπαθεί χωρίς να απογοητεύεται, δείξτε του ότι τα λάθη είναι στο πρόγραμμα και δεν επηρεάζουν το πόσο το αγαπάτε. Δείξτε του ότι το εκτιμάτε ως πρόσωπο, ζητήστε τη γνώμη του και σεβαστείτε τις αποφάσεις του.


  • Επιβραβεύστε το παιδί σας όποτε τα καταφέρνει καλά, ακόμα και σε πράγματα που τα θεωρείτε πολύ απλά και καθημερινά (π.χ. «Μπράβο που έδεσες τα κορδόνια σου»).

  • Τονίστε τις θετικές του συμπεριφορές (π.χ. «Χαίρομαι πάρα πολύ που απόψε πήγες στο κρεβάτι σου δίχως γκρίνιες και πείσματα!»)

  • Θυμηθείτε πως πάντα χαρακτηρίζουμε τη συμπεριφορά και όχι το ίδιο το παιδί (π.χ. «ήταν πολύ κακό που μίλησες άσχημα» και όχι «είσαι κακό παιδί, δε σε αγαπάω πια»)

  • Δείξτε του εμπιστοσύνη. Αφήστε το να συμμετέχει κι αυτό στις αποφάσεις της οικογένειας, ανάλογα, βέβαια, πάντα με την ηλικία του (π.χ. «πού θες να πάμε διακοπές;», «τι να μαγειρέψω αύριο;», «ποιά μπλούζα θέλεις να φορέσεις;»)
Δραστηριότητες για ενίσχυση αυτοεκτίμησης στα παιδιά

"ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΟΥ"

Υλικά που θα χρειαστείτε
- Κόλλες χαρτί με θέματα γραμμένα στη βάση του χαρτιού ή χρωματιστά χαρτόνια
- Χαρτιά κανσόν
- Περιοδικά
- Ψαλίδι, κόλλα, τρυπητήρι
- Κορδέλες
- Διάφορα άλλα διακοσμητικά υλικά (όπως χρυσόσκονη, αυτοκόλλητα, πούπουλα, κ.τ.λ.)

Στόχοι
- Να γνωρίσουν τα παιδιά καλύτερα τον εαυτό τους (αυτογνωσία) και τους άλλους
- Να μάθουν να παρουσιάζουν τον εαυτό τους στους άλλους.
- Να μάθουν να ακούνε προσεκτικά.

Πορεία Δραστηριότητας

  • Μπορείτε να διαλέξετε θέματα από τον παρακάτων κατάλογο ή να φτιάξετε τις δικές σας κατηγορίες. Διαλέξτε και γράψτε μια πρόταση στη βάση μιας κόλλας χαρτιού. Ξεκινήστε συζητώντας την πρόταση με τα παιδιά.

Θέματα που μπορείτε να βάλετε στις λευκές σελίδες
- Τι μου αρέσει αν κάνω/ τρώω/ πίνω
- Τι σπορ ή παιχνίδια μ' αρέσει να παίζω
- Για ποιό πράγμα είμαι περίεργος/ η
- Πώς είναι η οικογένειά μου
- Τι με κάνει να χαίρομαι/ να λυπάμαι/ να φοβάμαι
- Ποιά είναι τα αγαπημένα μου χρώματα
  • Δώστε στα παιδιά περιοδικά για να κόψουνε εικόνες που να λένε για τον εαυτό τους. Για παράδειγμα, αν το θέμα είναι "Τι μου αρέσει να τρώω", τα παιδιά θα κόψουν φωτογραφίες από τα αγαπημένα τους φαγητά και θα τα κολλήσουν στο χαρτί με τη δραστηριότητα.
  • Μετά αφήστε τα να διαλέξουν 2  σελίδες από χρωματιστά χαρτόνια  για εξώφυλλα, καθώς και χρώμα κορδέλας.
  • Βοηθήστε τα να κάνουν τη βιβλιοδεσία βάζοντας κορδέλα στα πλάγια, αφού προηγουμένως έχετε ανοίξει τρύπες με το τρυπητήρι.
  • Στη συνέχεια, αρχίστε το μοίρασμα των βιβλίων στα παιδιά!
  • Κάθε παιδί θα παρουσιάσει τον εαυτό του στα υπόλοιπα. Τα υπόλοιπα παιδιά μπορούν να κάνουν ερωτήσεις ,εταξύ τους ή να συζητήσετε όλοι μαζί τυχόν ομοιότητες ή διαφορές που παρατηρήσανε.



10 Μαΐου 2012

Χρωματιστά σχεδιάκια για Νύχια


Τα ξέρετε αυτά τα τέλεια σχεδιάκια; Τα έχετε δει σε μαγαζιά στυλ Hondos Center;
Αν όχι, εξωτερικά μοιάζουν με λεπτούς ράβδους που με ένα μικρό ξυραφάκι μπορείς να κόψεις λεπτές φέτες και να έχεις τα δικά σου σχεδιάκια. Κάθε ράβδος βγάζει πολλά τέτοια κομματάκια, αρκεί να τα κόβετε λεπτά. 
Στην αγορά κυκλοφορούν ήδη κομμένα σε κουτάκια. Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά σχεδιάκια. Μπορείτε να βρείτε: φρούτα ( φράουλα, μπανάνα, μήλο, ακτινίδιο, πορτοκάλι, γκρέιπ φρουτ, καρπούζι, λεμόνι) και άλλα γλυκούτσικα σχεδιάκια ( όπως καρδούλες, αστεράκια, λουλουδάκια, πεταλουδίτσες, φιλάκια, hello kitty, φατσούλες, φτιογκάκια, κ.τ.λ.).



Το μόνο που έχετε να κάνετε, εάν αγοράσετε τέτοιες ράβδους ή έτοιμα σχεδιάκια, είναι να τα τοποθετήσετε πάνω στα νύχια σας, αφού προηγουμένως τα έχετε βάψει με ό,τι χρώμα επιθυμείτε. Για να στερεωθεί καλά πάνω στο νύχι και να μην σας φύγει, βάλτε πίσω από κάθε σχεδιάκι λίγο μανό και πιέστε το πάνω στην επιφάνεια του νυχιού. Όταν στεγνώσει και στερεωθεί καλά, περάστε μια στρώση βερνίκι σε διαφανές χρώμα για να μην σας ξεκολλήσει.

Πάρτε ιδέες από τα παρακάτω νύχια:




Καλή επιτυχία!!!





7 Μαΐου 2012

Δημιουργικότητα στο νηπιαγωγείο


Πολλές φορές θέλοντας να βοηθήσουμε τα παιδιά, τα καθοδηγούμε προς κάπου που εμείς οι ίδιοι σκεφτόμαστε ή περιμένουμε ως αποτέλεσμα. 
Η γλώσσα που χρησιμοποιούμε στα παιδιά αντανακλά άμεσα την άποψή μας για τη δημιουργικότητα: Αφήνουμε τα παιδιά να πειραματιστούν μόνα τους, να εξερευνήσουν τα υλικά ή τα καθοδηγούμε να "δημιουργήσουν" κάτι που εκ των προτέρων έχουμε εμείς στο μυαλό μας;;;;

Δείτε μερικά παραδείγματα:

Κατά τη διάρκεια πειραματισμού και κατασκευής με ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΕΣ


Δημιουργικότητα - Καθοδηγούμενο Αποτέλεσμα

  • Είναι διασκεδαστικό να ζυμώνουμε και να πλάθουμε με τις πλαστελίνες. Αλήθεια, τι θα μπορούσατε να κάνετε με τις πλαστελίνες;

  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την πλαστελίνη σας για να κάνετε μια γάτα; Βάλτε μια μπάλίτσα για κεφάλι, ένα  χοντρό κορδόνι για σώμα, προσθέστε πόδια και ουρά.  


Κατά τη διάρκεια της ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
  • Έχω εδώ μερικά ωραία χρώματα  και σκέφτομαι ότι μπορεί να σας ενδιέφερε να ζωγραφίσετε. Θα θέλατε να χρησιμοποιήσετε φαρδύ ή λεπτό πινέλο;

  • Μπορείτε  να ζωγραφίσετε ένα ωραίο κόκκινο λουλούδι για τη μαμά σας;  

Κατά τη διάρκεια του ΚΟΛΑΖ


  • Ας κόψουμε μερικά κομμάτια  απ` αυτά τα χρωματιστά χαρτιά. Έχω βάλει κόλλα σ` αυτό το πιάτο. Τι μπορεί να γίνει αν κολλήσετε τα  χρωματιστά κομμάτια σ` αυτό το μεγάλο μαύρο χαρτί;

  • Θα χρησιμοποιήσουμε αυτά τα χρωματιστά σχήματα από χαρτί για να κάνουμε ένα σπίτι. Πρώτα θα κολλήσουμε ένα τετράγωνο από κάτω και μετά ένα τρίγωνο από πάνω για σκεπή. Τι θα λέγατε και για ένα μικρό ορθογώνιο για πόρτα και δύο μικρά τετράγωνα για παράθυρα;
Κατά τη διάρκεια ζωγραφικής με ΞΥΛΟΜΠΟΓΙΕΣ


  • Έχουμε εδώ ξυλομπογιές και χαρτιά για να ζωγραφίσουμε. Αν θέλετε να πείτε κάτι για τη ζωγραφιά σας, εγώ μπορώ να το γράψω από κάτω ή μπορείτε να το γράψετε και μόνοι σας.

  • Σήμερα θα ζωγραφίσουμε αυτήν την εικόνα που δείχνει δύο φύλλα. Βάψτε το ένα φύλλο κίτρινο και το άλλο πράσινο προσεκτικά να μην ξεφύγετε από το περίγραμμα.



* Για περισσότερα, δες εδώ:
http://nipiagogio.wordpress.com/2010/09/15/%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AD%CF%82-%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BD%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B7/