louloudi

18 Απριλίου 2013

Παιχνίδι Παρατηρητικότητας: Παρατηρώ και χρωματίζω ό,τι είδα


Η πρωταρχική ιδέα του παιχνιδιού είναι μιας φίλης συναδέλφου μου, εν ονόματει Μαρία, που την άλλαξα και την διαμόρφωσα έτσι ώστε να ταιριάζει με τη θεματική ενότητα της Άνοιξης. Το επίπεδο δυσκολίας είναι μεγάλο, γιατί όπως θα δείτε τα λουλουδάκια είναι δίχρωμα και τα παιδιά πρέπει να παρατηρήσουν προσεκτικά τις διχρωμίες και να τις αποτυπώσουν σωστά πάνω στο χαρτί και στο σωστό λουλούδι.

Έτσι λοιπόν, έφτιαξα έναν πίνακα στο word και στο κάθε κουτάκι τοποθέτησα από ένα λουλούδι. Τα λουλούδια τα χρωμάτισα με διάφορα χρώματα. Αντίστοιχα έφτιαξα και ένα φύλλο εργασίας που περιείχε τον ίδιο πίνακα με τα λουλούδια, αλλά όχι με χρωματισμένα, αλλά με μαυρόασπρα.

Τους έδειξα τον πίνακα με τα χρωματισμένα λουλούδια και είπαμε τι χρώματα έχει το κάθε λουλουδάκι και όταν τους εξήγησα τι πρέπει να κάνουν, κρέμασα το χαρτί στη μέση της τάξης πίσω από το καβαλέτο μας.

Τα παιδιά έπρεπε κρατώντας το δικό τους φύλλο εργασίας με τα ασπρόμαυρα λουλούδια να πηγαίνουν να βλέπουν τον πίνακα με τα χρωματισμένα λουλουδάκια και στη συνέχεια να επιστρέφουν στο τραπέζι με τις μπογιές και να βάφουν το πρώτο, το δεύτερο, κ.ο.κ. τα λουλούδια με τα αντίστοιχα χρώματα.

Κάθε φορά που τελείωναν ένα λουλούδι, έτρεχαν προς το καβαλέτο για να ανακαλύψουν τα χρώματα των λουλουδιών. Επίσης κάθε φορά που ξεχνούσαν ή δεν θυμόντουσαν τον συνδυασμό των χρωμάτων ανέτρεχαν στο καβαλέτο για να το τσεκάρουν πάλι.


.. Η εικόνα ήταν σε σημείο που τα παιδιά να μην έχουν οπτική επαφή και έτσι να αναγκάζονται να σηκωθούν και να παρατηρήσουν μόνα τους τα χρώματα και τους συνδυασμούς των λουλουδιών...


Το παιδί κοιτά προσεκτικά τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσει και τρέχει προς το τραπέζι με τις μπογιές για να βάψει το σχέδιό του.




Όσον αφορά τις εντυπώσεις των παιδιών από το παιχνίδι...ήταν πολύ θετικές! Το ζήτησαν να το παίξουμε και αύριο με πιο δύσκολους συνδυασμούς χρωμάτων!

.........................

Το φύλλο εργασίας που κατασκεύασα για το παιχνίδι είναι το ακόλουθο:






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου