louloudi

7 Ιουλίου 2013

Παιχνίδια που παίξαμε με αφορμή ένα ομαδικό πάζλ


Στο πάτωμα σκορπίσαμε όλα τα τετράγωνα κομμάτια αυτού του μεγάλου αφρολεξένιου πάζλ.
Στην αρχή τα παιδιά θέλησαν από μόνα τους να ενώσουν τα ίδια χρώματα και να φτιάξουν μια σειρά χρωμάτων σε ζευγάρια..


"Δύο πράσινα είναι!", φώναξε η Ξένια.





Η Ξένια φτιάχνει ένα τρένο με ζευγάρια χρωμάτων!


Έπειτα, ενώσαμε όλα τα κομμάτια με ό,τι σειρά ήθελαν τα παιδιά και φτιάξαμε ένα χρωματιστό δρόμο. Ανεβήκαμε πάνω στον δρόμο και περπατήσαμε με διάφορους βηματισμούς.
Στην αρχή γίναμε ελέφαντες χοντροί με μεγάλες πατούσες.. καθώς περπατούσαμε ακουγόταν θόρυβος πολύς! Έπειτα, γίναμε βατραχάκια και πηδήξαμε από νούφαρο σε νούφαρο... Γίναμε και νερόφιδα, που τη μια κολυμπούσαν στο νερό και την άλλη ερπόντουσαν στο χώμα.

Ύστερα, από αυτές τις μαγικές μεταμορφώσεις, γεμίσαμε τα άδεια κενά των παζλ με τα ταίρια τους.





Αφού τοποθετήσαμε όσα σχέδια είχαν περισσέψει, ανοίξαμε τη μουσική και χορέψαμε γύρω γύρω από το χρωματιστό μας δρόμο και παίξαμε διάφορα μουσικοκινητικά παιχνίδια.

1. Σε οδηγώ στην απέναντι όχθη της λίμνης χωρίς να βλέπεις

Είπαμε πως η τάξη μας είναι μια λίμνη και πως το παζλ είναι μια γέφυρα που μας βοηθάει να περάσουμε απέναντι.
Το ένα παιδί είχε τα μάτια του κλειστά (φορώντας ένα μαντήλι) και το άλλο του κρατούσε το χέρι και το οδηγούσε απέναντι διασχίζοντας τη γέφυρα.

2. "Πάτα το χρώμα ....!"

Τα παιδιά έτρεχαν γύρω- γύρω από το δρόμο με μουσική. Κάθε φορά που η μουσική σταματούσε, τους έδινα μια οδηγία, π.χ. "Πάτα το χρώμα γαλάζιο"..
Τα παιδιά έπρεπε γρήγορα να βρουν τα σωστά χρώματα του παζλ και να σταθούν ή να καθίσουν πάνω τους.

3. "Δώσε μου το χρώμα....!"

Στο τέλος, θέλοντας να μαζέψουμε το παζλ, έδινα οδηγίες στο κάθε παιδί με το να μου φέρει τα ακόλουθα χρώματα κομματιών του παζλ (παιχνίδι αντιστοίχισης και μνήμης).
Στην αρχή οι οδηγίες ήταν πολύ απλές (π.χ. φέρε μου 1 ροζ), αλλά στη συνέχεια γινόντουσαν πιο δύσκολες (π.χ. φέρε μου 2 πράσινα, 1 κόκκινο και 3 κίτρινα)...

4. "Ποιο φρούτο είναι....;"

Σε ένα χαρτί τα παιδιά ζωγράφισαν τι χρώματα κομματιών σε παζλ είχαμε και έπειτα από το κάθε χρώμα που σημείωναν στη λίστα σκεφτόντουσαν ποιο φρούτο για παράδειγμα είναι πράσινο.
Το ίδιο κάναμε και για τα υπόλοιπα χρώματα του παζλ.















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου