louloudi

13 Σεπτεμβρίου 2013

Δραστηριότητα για καλλιέργεια κριτικής σκέψης


Μπορεί οι εικόνες που παραθέτω στη συνέχεια να μην είναι τόσο εύκολες στην κατανόηση από τα μικρά παιδιά, αλλά μπορεί να λειτουργήσουν εύκολα ως αφορμή ή ερέθισμα για συζήτηση, καλλιέργεια κριτικής σκέψης, ακόνισμα μυαλού. Τα νοήματα των εικόνων είναι μεταφορικά, κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα για διαφορά κυριολεξίας- μεταφοράς. Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ανάπτυξη προφορικού λόγου, βελτίωση λεξιλογίου ή ακόμα και έναυσμα για μυθοπλασία.

Με την κατάλληλη καθοδήγηση και ερωτήσεις από την εκπαιδευτικό μπορούν και τα μικρότερα παιδιά να κατανοήσουν τις γελοιογραφίες και κάποια από τα νοήματα τους.

Προσωπικά, μου άρεσαν πολύ και τις βρήκα αρκετά έξυπνες!
Οι περισσότερες διακωμωδούν με έξυπνο χιούμορ την καταστροφή του περιβάλλοντος λόγω της μόλυνσης και των συνεπειών εκείνης στους ζώντες οργανισμούς (ανθρώπους, ζώα, δέντρα, κτλ).  Άλλες την αποξένωση των ανθρώπων και την εισβολή των υπολογιστών στη ζωή μας. Και οι υπόλοιπες γελοιογραφίες είναι γενικές.

Οι ερωτήσεις που θα μπορούσαμε να θέσουμε στα παιδιά είναι:
  • Τι βλέπεις στην εικόνα; 
  • Τι παρατηρείς;
  • Μπορεί αυτό που βλέπεις να συμβεί στην πραγματικότητα;
  • Τι νομίζεις ότι θέλει να μας πει η εικόνα;
  • Δώσε ένα τίτλο στην κάθε εικόνα

(η αγαπημένη μου!)


















Και μια γελοιογραφία για σας, για τις εκπαιδευτικούς που όταν την είδα έσκασα στα γέλια!!!!








2 σχόλια:

  1. υπέροχες ιδέες!!! με την κατάλληλη καθοδήγηση από τους εκπαιδευτικούς, μπορείς να εξάγεις καταπληκτικά μηνύματα από τα παιδιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή