louloudi

17 Μαΐου 2013

Μουσικοκινητικά τραγούδια : Το ναυτάκι του Αιγαίου είμαι εγώ! (No.4)


Αυτό το τραγούδι το λατρεύουν τα παιδιά "μου".. Έχουν μάθει απέξω όλα τα λόγια και θυμούνται και τις κινήσεις του.
Είναι ένα χαρούμενο τραγουδάκι και μιας και είναι καλοκαιρινό μπορεί να ενταχθεί και στην καλοκαιρινή γιορτή ως ένα μικρό σκετσάκι. Εγώ σκέφτομαι να το χρησιμοποιήσω φέτος στη γιορτή του σχολείου μας.

Οι στίχοι και οι κινήσεις του τραγουδιού βρίσκονται παρακάτω:

Εν, δυο,
εν, δυο

(σημειωτόν, όπως στην παρέλαση)

Το ναυτάκι του Αιγαίου είμ' εγώ
μες τις θάλασσες πάντα γυρνώ 

(τα χέρια βρίσκονται δίπλα στο κεφάλι σαν να χαιρετάει ένα ναυτάκι)

τρικυμίες και φουρτούνες αψηφώ 
μες το κύμα πάντα ζω.

*(δεξί χέρι κίνηση κύματος και αριστερό χέρι κίνηση κύματος)

Το ναυτάκι ξέρει να τραβά κουπιά

(κίνηση τράβηγμα κουπιών και με τα δυο χέρια)

τρα-λα-λα-λα-λα-λα-λα.
Τρικυμίες και φουρτούνες αψηφώ 
μες το κύμα πάντα ζω*.

Το ναυτάκι ξέρει με τα κυάλια να κοιτά

(τα χέρια σχηματίζουν δυο κυκλάκια σαν κυάλια και μπαίνουν μπροστά στα μάτια)

τρα-λα-λα-λα-λα-λα-λα.
Τρικυμίες και φουρτούνες αψηφώ 
μες το κύμα πάντα ζω*.

Το ναυτάκι ξέρει να τραβάει σκοινιά

(κίνηση δυο χεριών ότι τραβούν προς τα πίσω σκοινιά)

τρα-λα-λα-λα-λα-λα-λα.
Τρικυμίες και φουρτούνες αψηφώ 
μες το κύμα πάντα ζω*.

Το ναυτάκι ξέρει και να κολυμπά

(κίνηση χεριών και σώματος όπως όταν κολυμπάμε με απλωτές)

τρα-λα-λα-λα-λα-λα-λα.
Τρικυμίες και φουρτούνες αψηφώ 
μες το κύμα πάντα ζω*.

Το ναυτάκι ξέρει και να χαιρετά

(χαιρετισμός με το ένα χέρι)

τρα-λα-λα-λα-λα-λα-λα.
Τρικυμίες και φουρτούνες αψηφώ 
μες το κύμα πάντα ζω*.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

Για να ακούσετε και να δείτε τις κινήσεις του τραγουδιού, 
πατήστε Εδώ!!







15 Μαΐου 2013

Γνωστικό Παιχνίδι : Καλοκαιρινά ρούχα vs Χειμωνιάτικα ρούχα


Οι μέρες όλο και γίνονται πιο ζεστές και τα παιδιά άρχισαν να φορούν καλοκαιρινά ρούχα. Σταμάτησαν να φοράνε καλτσάκια, αλλά αντίθετα ξεκίνησαν να φορούν σανδάλια. Πάνε και τα καλσόν και τα ποδαράκια κάτω από τις φούστες είναι γυμνά! Επιτέλους.. ε- ε- έρχεται ... έρχεται το καλοκαίρι!

Κάνοντας μια συζήτηση με τα παιδιά για όλες αυτές τις αλλαγές (του καιρού και των ρούχων μας), καταλήξαμε πως το καλοκαίρι είναι η πιο ωραία εποχή, γιατί έχουμε διακοπές, τρώμε παγωτό και πηγαίνουμε στην θάλασσα... 
Συμφωνώ και εγώ μαζί με τα παιδιά, το λατρεύω το καλοκαίρι.

Με αφορμή λοιπόν όλα τα παραπάνω, παίξαμε με τα παιδιά ένα γνωστικό παιχνίδι, όπου τα παιδιά έπρεπε να ταξινομήσουν τα διάφορα ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ ανάλογα διάφορα τα ακόλουθα κριτήρια:

1. Ταξινόμηση ρούχων ανάλογα το φύλο

Οι ερωτήσεις αυτού του παιχνιδιού ήταν οι ακόλουθες:

- Ποια ρούχα μπορεί να φορέσει μια γυναίκα/ κορίτσι;
- Ποια ρούχα μπορεί να φορέσει ένας άντρας/ αγόρι;
Ποια ρούχα μπορούν να φορέσουν και οι δύο;

Τοποθέτησα στο πάτωμα 2 στεφάνια με αρκετή απόσταση μεταξύ τους. Πάνω στο ένα στεφάνι έβαλα την κάρτα που απεικόνιζε μια γυναίκα, ενώ στο δεύτερο έναν άντρα. Στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ των στεφανιών μπορούσαν τα παιδιά να τοποθετήσουν τα ρούχα που ταιριάζουν και στους δυο.

Στόχος του παιχνιδιού ήταν να τοποθετήσουν τα παιδιά τις κάρτες μέσα στο αντίστοιχο στεφάνι ανάλογα με το ποιος μπορεί να τα φορέσει (Μια γυναίκα; Ένας άνδρας; Ή και οι δυο;)  


- Ξέρουμε πως λέγονται αυτά τα ρούχα;
- Ποια από αυτά φοράμε εμείς σήμερα;





....Καταμέτρηση ρούχων σε κάθε κατηγορία...

2. Ταξινόμηση ρούχων ανάλογα την εποχή

- Ποια ρούχα φοράμε το καλοκαίρι;
- Ποια ρούχα φοράμε τον χειμώνα;
- Ποια ρούχα όταν τα φοράμε μας ζεσταίνουν;



3. Φύλλο εργασίας "Φτιάξε ένα αγόρι ή ένα κορίτσι ντύνοντάς το με ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΡΟΥΧΑ"



...Το φύλλο εργασίας που έφτιαξα ήταν το ακόλουθο:









13 Μαΐου 2013

Κινητικό παιχνίδι: Θα σου αρπάξω την ουρά


Η εμψυχώτρια/ νηπιαγωγός δίνει στα παιδιά μια ή και περισσότερες λωρίδες από γκοφρέ χαρτί σε διάφορα χρώματα. Με τη βοήθειά της τα παιδιά τοποθετούν τις λωρίδες πίσω στο παντελόνι τους.

Με συνοδεία μουσικής αρχίζουν να χορεύουν ή να τρέχουν (τα παιδιά της τάξης μου προτιμούν καλύτερα το τρέξιμο), ενώ προσπαθούν να αρπάξουν όσες περισσότερες "ουρές" μπορούν, προσέχοντας όμως ταυτόχρονα να μην αρπάξει κάποιος τη δική τους ουρά.

Κερδίζει το παιδί που άρπαξε τις πιο πολλές "ουρές" χωρίς να χάσει τη δική του.





...Με αυτό τον τρόπο τοποθετούνται οι ουρές στο πίσω μέρος του παντελονιού των παιδιών...





... Κυνηγητό σε όλη την τάξη με τη συνοδεία μουσικής ....

.... Το παιχνίδι αυτό ξετρελαίνει τα μικρά παιδιά και καλυτερεύει  τη φυσική τους κατάσταση και βελτιώνει τα αντανακλαστικά τους...






11 Μαΐου 2013

Γιορτή της μητέρας: Δραστηριότητες Γλώσσας


Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας (12. Μαΐου), ασχοληθήκαμε με αυτό το θέμα.
Κάναμε αρκετές δραστηριότητες που αφορούσαν την θεματική ενότητα ΠΑΙΔΙ & ΓΛΩΣΣΑ, τόσο στον προφορικό λόγο (ανάγνωση), όσο και στον γραπτό λόγο (γραφή).

Πιο συγκεκριμένα:

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

1. Ποια γράμματα έχει η λέξη "ΜΑΜΑ";


2. Ποιες λέξεις ξέρουμε που ξεκινούν από το γράμμα "Μ"?

Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και με τη σειρά λένε λέξεις που το πρώτο τους γράμμα είναι το "Μ". Οι λέξεις καταγράφονταν σε ένα μεγάλο χαρτί Α3, οι οποίες μεταφέρθηκαν στη συνέχεια στο ομαδικό λεξικό της τάξης μας.
Μερικές από τις λέξεις που αναφέρθηκαν από τα παιδιά ήταν οι ακόλουθες:

  • Μαμά
  • Μανταρίνι
  • Μυρμήγκι
  • Μέλισσα
  • Μπάλα
  • Μπαμπάς
  • Μωρό
  • Μανάβης
  • Μάτια
  • Μύτη, ..............κ.τ.λ.

3. Ποιες λέξεις ξέρουμε που ξεκινούν από το γράμμα "Α"?


Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο τα παιδιά σκεφτόντουσαν λέξεις που ξεκινούν από αυτό το γράμμα.
Κάποιες από τις λέξεις που καταγράφηκαν στο λεξικό, ήταν οι ακόλουθες:

  • Άννα
  • Αγγελούδι
  • Αέρας
  • Αρουραίος
  • Αετός
  • Άσπρο
  • Ακρίδα
  • Άμμος, .............κ.τ.λ.


4. Συλλαβισμός της λέξης "ΜΑΜΑ"

Με παλαμάκια χτυπούσαν τα παιδιά την κάθε συλλαβή της λέξης.
Ύστερα μετρήσαμε τις συλλαβές και στη συνέχεια με μουσικά όργανα παίξαμε τον συλλαβισμό της λέξης αυτής.
Έπειτα, συνεχίσαμε και με τις υπόλοιπες λέξεις των καταγραφών που κάναμε νωρίτερα, συγκρίναμε τον αριθμό των συλλαβών, βρήκαμε ποια λέξη έχει τις περισσότερες συλλαβές και γράμματα.

5. Αναγραμματισμοί της λέξης "ΜΑΜΑ"

Έδωσα στα παιδιά εκτυπωμένα σε χαρτόνι τα γράμματα αυτής της λέξης και τους ζήτησα να σχηματίσουν τη λέξη "ΜΑΜΑ". Στην αρχή πειραματίζονταν με τα γράμματα και τα τοποθετούσαν σε τυχαία σειρά και κάθε φορά που έφτιαχναν μια λέξη, τους διάβαζα τι είχαν σχηματίσει.
Έτσι, σχηματίστηκαν και άλλες λέξεις με αυτούς τους αναγραμματισμούς, όπως "ΜΑΜ"- "ΑΜΑ"- "ΑΜΑΜ"- "ΑΑΜΜ"- "ΜΜΑΑ".

ΓΡΑΠΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

1. Γραφή της λέξης "ΜΑΜΑ ΣΕ ΑΓΑΠΩ" & "ΜΑΜΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ"