louloudi

13 Ιανουαρίου 2014

ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ : Η παλάμη των 5 αισθήσεων


Αφού μάθαμε και είδαμε βιωματικά τι και ποιες και πόσες είναι οι αισθήσεις με τα παιδιά, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κατασκευή που να έχει όλες τις αισθήσεις εκείνες που χρησιμοποιούμε.

Οι αισθήσεις μας είναι πέντε, όσες δηλαδή και τα πέντε δαχτυλάκια του ενός χεριού μας. Μαζί με τα παιδιά μετρήσαμε τα δάχτυλά μας και απαριθμήσαμε τις αισθήσεις.

Έπειτα, τοποθέτησα τα υλικά της κατασκευής σε διάφορα μπολάκια και τα παρουσίασα στα παιδιά. Μιλήσαμε για το κάθε υλικό ξεχωριστά... όσον αφορά το χρώμα του, την υφή του (απαλό- σκληρό, λείο- τραχύ), το σχήμα του, το μέγεθός του (μικρό- μεγάλο). 

Τα υλικά της κατασκευής ήταν:

  • γαρίφαλο 
  • smarties
  • ένα κομμάτι τσόχας
  • ένα μικρό χαρτάκι (σαν μικρή καρτούλα)
  • μια λωρίδα γυαλιστερού χαρτιού
  • γλωσσοπίεστρα
  • μαρκαδόροι (για το όνομα του κάθε παιδιού)


Στη συνέχεια, ζήτησα από κάθε παιδί να διαλέξει ανάμεσα σε όλα τα υλικά ένα υλικό που να μυρίζει όμορφα. Τότε εκείνα διάλεξαν το "ξυλάκι που μυρίζει ωραία", όπως το ονόμασαν, δηλαδή το γαρύφαλλο. 

- "Με τη βοήθεια της μύτης μας μυρίζουμε τη μυρωδιά του γαρίφαλου". 
- "Ποια αίσθηση χρησιμοποιήσαμε για να μυρίσουμε το γαρίφαλο";
- "Όσφρηση"!

Έπειτα, ζήτησα από τα παιδιά να διαλέξουν ένα μαλακό ύφασμα και η διαδικασία αυτή συνεχίστηκε με όλα τα υπόλοιπα υλικά.

  • Τη λωρίδα την έπιασαν στα χέρια τους και την τσαλάκωσαν μέχρι να ακούσουν το θόρυβο που κάνει.
  • Το μαλακό κομμάτι τσόχας το άγγιξαν και διαπίστωσαν πως είναι μαλακό πολύ.
  • Μέσα στην "καρτούλα" ζωγράφισαν κάτι, για να το δουν.
  • ..και στο τέλος, γεύτηκαν και τα χρωματιστά smarties και διαπίστωσαν πως έχουν γλυκιά γεύση.
Αφού πειραματιστήκαμε με τα υλικά της κατασκευής βιωματικά, προχωρήσαμε στην υλοποίηση της χειροτεχνίας.






5 σχόλια:

  1. Καταπληκτικό !!!!!!!!!! Το κρατάω , σε λίγες μέρες θα μιλήσουμε κι εμείς !!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κορίτσια μου, ευχαριστώώώώώ!!!!!! :) Σε λίγο ανεβαίνει και ένα φύλλο εργασίας που έφτιαξα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή