louloudi

12 Οκτωβρίου 2014

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ : Δραστηριότητες για το Φινόπωρο



Την προηγούμενη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τη θεματική του Φθινοπώρου. Θα μπορούσε να αποτελέσει ένα project που να πιάνει όλο το μήνα, αλλά προς το προς μιλήσαμε για τα πιο σημαντικά της εποχής αυτής. 

Και εννοώ τις αλλαγές του καιρού, τα ρούχα και τα αξεσουάρ που φοράμε (γαλότσες, αδιάβροχο, ομπρέλα), τα πρωτοβρόχια, τα χρώματα του Φθινοπώρου, τα είδη των δέντρων (φυλλοβόλα- αειθαλή), η αλλαγή χρώματος των φύλλων και το "πέσιμό" τους από τα δέντρα, το σαλιγκάρι και τέλος τα φρούτα που έχουμε αυτή την εποχή.

~ ~ ~ 
Ενδυμασία - Αξεσουάρ Φθινοπώρου
~ ~ ~
Όταν μιλήσαμε για τις καιρικές αλλαγές που παρατηρούμε την εποχή του Φθινοπώρου, προέκυψε το θέμα συζήτησης για την ενδυμασία μας. Τα παιδιά παρατήρησαν τους εαυτούς τους και είδαν πως δεν φοράνε πια φορέματα ή κοντά μπλουζάκια, αλλά ούτε και ανοιχτά παπούτσια. 

- Φοράμε πιο ζεστά ρούχα, γιατί έχει κρύο!
- Εγώ φοράω καλσόν!
......

Τους είπα πως το Φθινόπωρο συχνά φοράμε γαλότσες, γιατί βρέχει. Τους εξήγησα τη χρησιμότητά τους, από τι υλικό είναι φτιαγμένες και γιατί. Και έφερα στην τάξη ένα ζευγάρι δικές μου γαλότσες για να δουν από κοντά. Τα περισσότερα παιδιά δεν είχαν ξαναδεί γαλότσες και δεν γνώριζαν καν τι ήταν.


Έπιασαν το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένες και το σύγκριναν με το υλικό που είναι φτιαγμένα τα ρούχα τους, για να δουν τη διαφορά.


Ύστερα, της δοκίμασαν και τις φόρεσαν...
Είχε πολλή πλάκα αυτό το σημείο, γιατί τους ήταν τεράστιες, σαν βάρκες και δυσκολεύονταν να περπατήσουν και τους είπα πως μοιάζουν με τον παπουτσωμένο γάτο.. Και μετά θέλησαν όλα να τις δοκιμάσουν και να γίνουν παπουτσωμένοι γάτοι! Χιχι!!


Συνέχεια είχε το αδιάβροχο μπουφάν, το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο αλλά και η χρησιμότητά του. Το έπιασαν, το σύγκριναν με τα ρούχα τους (ως προς το ύφασμα) και το φόρεσαν και εκείνα.

Τα παιδιά ψηλαφούν το ύφασμα του αδιάβροχου μπουφάν.

Αφού συζητήσαμε για όλα αυτά που έχει το ακόλουθο φύλλο εργασίας, φορέσαμε τις γαλότσες και το αδιάβροχο, μαζέψαμε φύλλα πεσμένα στο έδαφος από τον κήπο μας και παρατηρήσαμε τη βροχή από το τζάμι, τα παιδιά χρωμάτισαν το παρακάτω πίνακα.






~ ~ ~ 
Το γράμμα Φφ

~ ~ ~ 

Τα παιδιά σκέφτηκαν λέξεις που ξεκινούν από τη φωνούλα "Φ" και οι απαντήσεις τους καταγράφηκαν σε χαρτί.


Τα χρώματα του Φθινοπώρου

Αφού τα παιδιά βρήκαν ποια είναι τα χρώματα του Φθινοπώρου (τα βρήκαν από φύλλα που είχαμε μαζέψει από τον κήπο μας, τα οποία είχαν παρατηρήσει), σκέφτηκαν διάφορα αντικείμενα, φρούτα, λαχανικά που έχουν μόνο αυτά τα χρώματα. 
Οι απαντήσεις τους καταγράφηκαν σε χαρτί.
Πιο συγκεκριμένα, προέκυψαν οι ακόλουθες ιδέες:




Μετά παίξαμε το παιχνίδια των χρωμάτων:

1.  Έλεγα ένα χρώμα από αυτά τα 4 και τα παιδιά όλα μαζί έβαζαν το δάχτυλό τους στο αντίστοιχο χρώμα.
2. Έλεγα ένα χρώμα και ένα - ένα παιδί σήκωνε το χέρι του να πει κάποιο αντικείμενο που έχει αυτό το χρώμα
3. Παιχνίδι μνήμης: Τα παιδιά έκλειναν τα μάτια τους και κάθε φορά έβγαζα ένα χρώμα. Τα παιδιά άνοιγαν τα μάτια τους και έλεγαν ποιο χρώμα λείπει.
4. Γάτα γατούλα τι χρώμα φοράς; Πες ένα χρώμα αλλιώς θα τις φας!

Αυτά είναι τα λόγια που έλεγαν τα παιδιά, ενώ ένα παιδί ήταν η γάτα. Όλοι είναι καθιστοί στον κύκλο εκτός από τη γάτα που ναι όρθια. Η γάτα έλεγε ένα χρώμα (π.χ. κόκκινο) και όσα παιδιά φορούν κόκκινο στα ρούχα τους έπρεπε να σηκωθεί. όποιο παιδί ξεχαστεί και δε σηκωθεί ή σηκωθεί ενώ δε φοράει το σωστό χρώμα, χάνει και γίνεται η γάτα.


~ ~ ~
Φθινοπωρινά Φύλλα
~ ~ ~

Τα φύλλα τα αναλύσαμε πάρα πολύ...
Μιλήσαμε για την ανατομία τους (νευρώνες, μίσχος, κλαδί), έπιασαν τους νευρώνες με τα δαχτυλάκια τους και με αφορμή τα φύλλα που μαζέψαμε από τον κήπο μας, κάναμε διάφορες κατασκευές.

1. Φύλλα με Στένσιλ




Φτιάξαμε φύλλα στα χρώματα του Φθινοπώρου με την τεχνική του στένσιλ.

2. Αποτυπώματα φύλλων με φροντάζ





3. Κατασκευή Φθινοπωρινού τοπίου με υλικά φύσης









~ ~ ~ 
Πρωτοβρόχια
~ ~ ~ 
  • Μιλήσαμε κυρίως για τα σύννεφα: πότε είναι άσπρα, πότε γκρίζα και πότε μαύρα.

  • Ακούσαμε ήχους από τη φύση και μάντεψαν τι είναι ο κάθε ήχος και από που προέρχεται.
  • Τραγουδήσαμε το τραγούδι της βροχής.
                           Άκουσε το τραγούδι!
  • Κατασκευάσαμε συννεφάκια από βαμβάκι και με το πινέλο σχημάτισαν τις σταγόνες
  • Κάναμε θεατρικό παιχνίδι (βόλτα στο δάσος- άρχισε να βρέχει- κρυφτήκαμε- ομπρέλες- κάναμε τη βροχή με τα χέρια, το σώμα και τη φωνή μας- φορέσαμε γαλότσες και αδιάβροχο- κυλιστήκαμε στις λάσπες..)
  • Κάναμε προγραφικές ασκήσεις με θέμα τη βροχή









Προγραφική άσκηση



~ ~ ~
Ομπρέλες
~ ~ ~ 



Τις ομπρέλες τις έφτιαξαν τα παιδιά με την τεχνική της δαχτυλίτσας.











8 σχόλια:

  1. Δεν έχω λόγια! Μου άρεσε και το τραγουδάκι! Μου αρέσει να παρακολουθώ τη δουλειά που κάνεις με τα παιδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :) :) Ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου! Καλό απόγευμα να έχεις! :)

      Διαγραφή
  2. πωπω, είσαι φοβερή. δυγχαρητήρια για την όρεξη και την υπέροχη δουλειά σου. μακάρι να ήταν όλοι οι εκπαιδευτικοί τόσο πολυτάλαντοι και δημιουργικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με συγκινείς κάθε φορά με αυτά που μου γράφεις! Ευχαριστώ πάρα πολύ για τη στήριξή σου!!!

      Διαγραφή
  3. Υπεροχη δουλεια αρετη μου....μπραβο σου και μπραβο σας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστούμε πολύ Φαίη μου για τα καλά σου λόγια!!!!

      Διαγραφή
  4. Πολύ δημιουργικές και εκπαιδευτικές πάνω απ'όλα οι δραστηριότητες σου, Αρετή! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ιωάννα μου ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια που μου γράφεις κάθε φορά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή