louloudi

5 Νοεμβρίου 2014

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ : Δραστηριότητες στον κύκλο για την έννοια της "Αποταμίευσης"


Με αφορμή την ημέρα αυτή πραγματοποιήσαμε στην τάξη διάφορες δραστηριότητες, όπου τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με διάφορα αντικείμενα που σχετίζονται με το θέμα αυτή, όπως για παράδειγμα κουμπαράδες, πορτοφόλια, κέρματα ευρώ (αλλά και άλλων χωρών), χαρτονομίσματα, κ.ο.κ.

Πιο συγκεκριμένα κάναμε τις ακόλουθες δραστηριότητες:

Αίνιγμα

Έχω μαγικό κουτί
και όλο ρίχνω κάτι τι.
Όσο τρώει και χοντραίνει,
τόσο πιο πολύ βαραίνει.
Κι αν τ' ανοίξω και τ' αδειάσω,
χίλια δυο θε ν' αγοράσω!

Τι είμαι;;;;

(Το αίνιγμα το κάναμε αναπαράσταση με κινήσεις πάνω στον κουμπαρά γουρουνάκι που φτιάξαμε)

Μαζί με τον κουμπαρά, τα παιδάκια πήραν ως δωράκι και το γρίφο- αίνιγμα.


Παροιμίες

Φασούλι, το φασούλι
γεμίζει το σακούλι!

Ευρούλι, το ευρούλι,
γεμίζει το σακούλι!

Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας


Τα παιδιά παρακολούθησαν το Video, που κατέβασα από το youtube, με την αφήγηση του παραμυθιού και μετά συζητήσαμε για τους ήρωες του παραμυθιού: τον τεμπέλη τζίτζικα και τα εργατικά μυρμήγκια.

Το παραμύθι αυτό είναι ιδανικό, καθώς προσεγγίζει την έννοια της αποταμίευσης με διαφορετικό τρόπο, καθώς δεν στέκεται μόνο στην αποταμίευση χρημάτων, αλλά τροφής και φαγητού. 

Τα παιδιά ανα-διηγήθηκαν το παραμύθι με τη βοήθεια εικόνων και στη συνέχεια, τους ζήτησα να ζωγραφίσουν μια σκηνή από το παραμύθι, που τους άρεσε:













Κέρματα


Πριν εμφανίσω το πορτοφόλι που είχα φέρει από το σπίτι μου, έκανα στα παιδιά διάφορες ερωτήσεις σχετικές με τα λεφτά, τα χαρτονομίσματα, τα κέρματα, αλλά και πώς βγάζουμε τα λεφτά μας. Οι απαντήσεις τους ήταν φοβερές και κάποιες δε πολύ αστείες.

Ερώτηση : Από που παίρνουμε λεφτά;

- Τα παίρνουμε από τράπεζα!
- Τα λεφτά μας τα δίνουν δώρο!
- Τα παίρνουμε από το ταμείο!


Ερώτηση : Τι σημαίνει η λέξη "σπαταλάω" τα λεφτά;

- Τα σπάμε τα λεφτά!
- Τα πατάμε!

Ερώτηση : Τι μπορούμε να αγοράσουμε με τα λεφτά;

- Κούκλες!
- Παντόφλες!
- Διόδια!
- Καλσόν!
- Σίφωνο!
- Φαγητό!

Αφού έμαθα τι γνωρίζουν τα παιδιά γύρω από αυτό το θέμα, στη συνέχεια εμφάνισα στην ολομέλεια το πορτοφόλι με τα κέρματα. Τα ρώτησα τι νομίζουν ότι είναι και τι πιστεύουν ότι θα έχει μέσα. Όλα βρήκαν πώς πρόκειται  για ένα "τσαντάκι για τα λεφτά", έτσι το αποκάλεσαν κάποια.

Τα ρώτησα εάν ξέρουν πως λέγονται τα χάρτινα λεφτά και απάντησαν πως λέγονται απλώς "λεφτά"!!! :P

Ερώτηση : Πώς λέγονται αυτά που είναι στρογγυλά;

- Ρέστα!
- Κοσμήματα!

Έπειτα, ταξινομήσαμε τα κέρματα σε κατηγορίες ανάλογα: το μέγεθός τους, την αξία τους (τον αριθμό που γράφουν πάνω τους), τα χρώματά τους. 


Ένα - ένα τα παιδιά γέμισαν τον κουμπαρά- γουρουνάκι, που τους έφτιαξα, ακολουθώντας οδηγίες.

Π.χ. Βάλε δύο κέρματα στον κουμπαρά! Βάλε 5 κέρματα, κ.ο.κ.


Έπειτα, μάθαμε τις έννοιες "άδειο- ελαφρύ" και "γεμάτο- βαρύ". Πειραματίστηκαν βλέποντας τη διαφορά μεταξύ δυο κουμπαράδων, ενός γεμάτου με κέρματα και ενός άδειου.


"Κορώνα ή γράμματα";


Παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι "κορώνα- γράμματα", το οποίο άρεσε πολύ στα παιδιά. Με αυτό τον τρόπο μιλήσαμε και για τους αριθμούς που απεικονίζει το κάθε κέρμα, αλλά και για την ονομασία τους, ότι δηλαδή το νόμισμά μας λέγεται ευρώ.


Κατασκευή κουμπαρά από άχρηστα υλικά


Δείτε τα βήματα της κατασκευής ΕΔΩ!



Ομαδική εργασία
"Τι θα αγοράσω με τα λεφτά του κουμπαρά μου;"


















2 σχόλια: