louloudi

29 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΤΑΞΗ ΜΟΥ : Το βάζο με τα λόγια που πληγώνουν!

- Κυρία, δεν με έχει φίλη/ φίλο!
- Μου πήρε το παιχνίδι!
- Δεν είσαι όμορφη!
- Φύγε!

................. Όλα αυτά είναι λόγια/κουβέντες που πληγώνουν!
Και δεν είναι μόνο αυτές, ένα παιδάκι μπορεί να εφεύρει ένα σωρό λόγια και να στεναχωρήσει κάποιο φίλο του.

Με αφορμή τους κανόνες της τάξης, μιλήσαμε για εκείνον τον κανόνα που λέει πως πρέπει να μιλάμε ευγενικά. Να λέμε λέξεις όπως:

- Ευχαριστώ!
- Παρακαλώ!
- Καλημέρα!    
/..κ.τ.λ.../

Το άλλο τμήμα, το προ-προνηπιακό έφτιαξε το βάζο με τα γλυκά λογάκια.




Και με τη δική μου τάξη φτιάξαμε το άλλο βάζο, το "βρώμικο", με τα λόγια που στεναχωρούν και πληγώνουν. Με τις λέξεις που δεν θέλουμε να μας λένε, δεν μας αρέσει να ακούμε.










Η ΤΑΞΗ ΜΟΥ : Μαθαίνω τους κανόνες της τάξης μου!

Τώρα που είναι ακόμη αρχή της σχολικής χρονιάς, κάποια παιδιά δεν γνωρίζουν τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε και πώς να συμπεριφερόμαστε στο σχολείο.  Το πρώτο κυρίως διάστημα, παρατήρησα πως συχνά τα παιδιά δεν  περιμένουν τη σειρά τους για να μιλήσουν και έτσι μιλούν  όλα μαζί χωρίς να σηκώνουν το χέρι τους. Επίσης, πως δεν ξέρουν ακόμη τον σωστό τρόπο που καθόμαστε στον κύκλο...και άλλα πολλά ακόμη!

Με αφορμή λοιπόν όλα αυτά τέθηκε το θέμα των κανόνων...

- Τι είναι λοιπόν ένας κανόνας;
- Γιατί πρέπει να μάθουμε να ακολουθούμε κανόνες;
- Τι συμβαίνει όταν κάποιο παιδί δεν ακολουθεί κάποιον κανόνα;

Αφού έγινε μια συζήτηση γύρω από το τι είναι σωστό και τι δεν επιτρέπεται να κάνουμε στο σχολείο και το κάθε παιδί είπε τη γνώμη του πάνω σε αυτό, είδαμε κάποιους κανόνες μέσα από καρτέλες.

Κάποιες από τις κάρτες με τους κανόνες...

Το παιχνίδι ήταν το εξής:
 Τα παιδιά διάλεγαν μια κάρτα- κανόνα και έπρεπε να πουν εάν αυτό που βλέπουν είναι σωστό ή είναι λάθος. 
Δηλαδή επιτρέπεται ή απαγορεύεται να το κάνουμε;

Ο Τ. διαλέγει μια κάρτα. Την περιγράφει και αποφασίζει εάν είναι σωστή αυτή η συμπεριφορά ή λανθασμένη.

Αποφασίζει να την τοποθετήσει στην στήλη "ΛΑΘΟΣ"

Με τον ίδιο τρόπο το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τελειώσουν όλες οι κάρτες.
Στο τέλος, μετράμε όλοι μαζί πόσες κάρτες είναι σωστές και πόσες λάθος.




Επειδή δεν πρόλαβαν να παίξουν όλα τα παιδιά το παιχνίδι αυτό, παίξαμε ένα άλλο.
Αντιστοιχίσαμε την κάθε κάρτα με το ταίρι της- το σωστό και το λάθος.

Παιχνίδι αντιστοίχισης σωστού και λανθασμένου





24 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ : Κατασκευή σπιτιού με την τεχνική του κολάζ


Αφού προηγήθηκε όλη αυτή η συζήτηση για τα σπίτια και τα μέλη της οικογένειας του κάθε παιδιού, συνεχίσαμε με την κατασκευή του δικούς μας σπιτιού.

Τα παιδιά κόλλησαν στη σκεπή του σπιτιού τους κόκκινα χαρτάκια για κεραμίδια και παρδαλά χαρτάκια για να υποδηλώσουν πόσοι άνθρωποι μένουν μέσα στο σπίτι τους (όσοι άνθρωποι- τόσα χαρτάκια).

Έτσι, μέσω της κατασκευής δουλέψαμε και μιλήσαμε για μαθηματικές έννοιες, όπως της αντιστοίχισης (τόσα- όσα), της μέτρησης, των συνόλων και της σύγκρισης (στο δικό μου σπιτάκι ζουν περισσότερα ανθρωπάκια).


Κάτω από κάθε πουά χαρτάκι κατέγραφα όποιο μέλος της οικογένειας μου υποδείκνυαν τα παιδιά.




Η διακόσμηση του πίνακά μας!




Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ : "Που μένει η οικογένειά μου";

Την επόμενη ημέρα που ξεκινήσαμε τη θεματική της Οικογένειας, χθες δηλαδή, μιλήσαμε για το που μένει μια οικογένεια. 

- Σε τι είδος σπιτιού μένει; 
- Σε μονοκατοικία; 
- Σε πολυκατοικία; 
-Σε ουρανοξύστη; 
- Σε καλύβα; 
- Στην πόλη ή στο χωριό; 


Με αφορμή αυτά μιλήσαμε λίγο για τα διάφορα είδη σπιτιών....

Αφού καταλήξαμε πως μένουμε σε σπίτια, τα ρώτησα εάν ξέρουν να ζωγραφίζουν σπιτάκια. Κάποια παιδιά ήξεραν, αλλά κάποια άλλα δεν ήξεραν καθόλου. 
Τότε μου ζήτησαν να τους μάθω να φτιάχνουν σπιτάκια.. Έτσι και έγινε! 
Βέβαια, τους τόνισα πως ο καθένας φτιάχνει/ ζωγραφίζει με το δικό του τρόπο το σπίτι που φαντάζεται!!!!
Σηκώθηκαν στον πίνακα κάποια παιδάκια να σχεδιάσουν το δικό τους σπιτάκι και επειδή ζήλεψαν και τα υπόλοιπα, σκέφτηκα να φτιάξουμε μια ομαδική εργασία και να σηκωθούν όλα τα παιδάκια και να ζωγραφίσουν το σπιτάκι τους.

Στον πίνακα ξεκινήσαμε αρχικά.....

..Και καταλήξαμε σε Ομαδική εργασία σε χαρτόνι...

Η τελική μορφή της ομαδικής εργασίας...
Κάποια κουτάκια είναι άδεια, γιατί τα παιδάκια έλειπαν...



Ο πίνακας της συζήτησης γεμάτος με παιδικές γνώμες και σχέδια....


Στο τέλος, ακολούθησε αφήγηση παραμυθιών με θέμα την οικογένεια και τα είδη σπιτιών.
 Και αυτά ήταν:


"Η Κοκκινοσκουφίτσα"



"Τα 3 γουρουνάκια"













Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ : Τα μέλη της δικής μου οικογένειας!


Την εβδομάδα αυτή ασχολούμαστε στην τάξη με το θέμα της "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ".
Τώρα που ακόμη είναι αρχή, με τα παιδιά είμαστε στη φάση που ακόμη γνωριζόμαστε και μαθαίνει ο ένας τον άλλον καλύτερα. Επειδή πολλές φορές τα παιδιά τα συνοδεύουν στην άφιξή τους στο σχολείο και άλλοι συγγενείς πέραν της μαμάς και του μπαμπά, προέκυψε αυτό το θέμα. 

Στη γωνιά της παρεούλας τα παιδιά με χαρά μίλησαν για το μπαμπά και τη μαμά τους, είπαν τα ονόματά τους ακόμη και τη δουλειά κάνει ο καθένας. Μας είπαν για τα αδερφάκια τους και τι τάξη πηγαίνουν. 

Στη συνέχεια τα ρώτησα ποια δηλαδή θεωρούμε πως είναι μέλη μιας οικογένειας. Οι απαντήσεις τους καταγράφηκαν και έτσι δημιουργήθηκε το ακόλουθο ιστόγραμμα:


Στη συνέχεια, τα παιδιά συμπλήρωσαν το ακόλουθο φύλλο εργασίας, στο οποίο έπρεπε να χρωματίσουν όποιο μέλος από την οικογένειά τους έχουν. Ενώ όποιο μέλος δεν υπάρχει το αφήνουν χωρίς χρώμα. Στο κάτω μέρος των φιγούρων έγραψα τα ονόματα των μελών τους.

Με το δαχτυλάκι τους έδειχναν ποιο μέλος έχουν στην οικογένειά τους και έπειτα το χρωμάτιζαν.


Έλεγαν για παράδειγμα :
- "Έχω έναν μπαμπά, μια μαμά και έναν αδερφό!"




Οι κάποιες από τις εργασίες τους τελειωμένες:








18 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΤΑΞΗ ΜΟΥ : Ιστόγραμμα - Καταιγισμός ιδεών "Τι αντικείμενα υπάρχουν στην τάξη μου"


 Την εβδομάδα αυτή, μιας και τελείωσαν οι προσαρμογές,  δουλεύουμε τη θεματική "Η ΤΑΞΗ ΜΟΥ". Τα παιδιά γνώρισαν και είδαν το χώρο μας, τι παιχνίδια και υλικά υπάρχουν στο σχολείο και πώς μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να παίξουν. Γωνιές προς το παρόν δεν έχουμε, αλλά αργότερα θα φτιάξω γωνιά ενδιαφέροντος.

Σήμερα, κατέγραψα στον πίνακα τις ιδέες τους σχετικά με:

-"Τι αντικείμενα συναντά κανείς σε μια τάξη;"
-"Σε τι διαφέρει μια τάξη από ένα σπίτι;"
-"Τι παρατηρείτε στην τάξη μας;"
-"Τι κάνουμε όταν είμαστε στο σχολείο;"


Ιδού τι προέκυψε από τα παιδιά....




Έπειτα, τα παιδιά συμπλήρωσαν το ακόλουθο φύλλο εργασίας.











Κινητικό παιχνίδι : Τρέχω και γελώ γύρω από το αλεξίπτωτο

Το όνομα αυτό τώρα το σκέφτηκα, καθώς δεν ήξερα τι τίτλο να δώσω στην ανάρτηση...χιχιχ!
Σήμερα μας έφεραν τα καινούργια παιχνίδια και ανάμεσα σε αυτά ήταν ένα τεράστιο πολύχρωμο αλεξίπτωτο!!!


Βγήκαμε έξω στον κήπο μας και οι ιδέες των παιδαγωγών για παιχνίδια άρχισαν να ξεπετιούνται...
Παιχνίδι 1
Στην αρχή κάναμε πως το αλεξίπτωτο είναι μια πολύχρωμη θάλασσα και ρίξαμε μέσα 4 ψαράκια. Τα παιδιά κουνούσαν στην αρχή "σιγά" (τα μικρά παιδιά δυσκολεύτηκαν στο να το κουνήσουν σιγά, είχαν εξτασιαστεί..) και στη συνέχεια πιο γρήγορα και πιο δυνατά και προσπαθούσαν να μην πετάξουν τα ψαράκια έξω από τη θάλασσα.


Παιχνίδι 2

Τα παιδιά χωρισμένα σε 2 ομάδας (μικρά- μεγάλα) κράτησαν το αλεξίπτωτο. Η συνάδερφος Μ. χτυπούσε το ταμπουρίνο και τα παιδιά ανάλογα με το ρυθμό της μουσικής κουνούσαν το πανί. Όταν το ταμπουρίνο ηχούσε σιγά, κουνούσαν το πανί αργά, ενώ όταν το ταμπουρίνο χτυπούσε σαν τρελό, τότε το κουνούσαν πολύ δυνατά.
 Ένα παιδί βρισκόταν έξω από τον κύκλο και γύρω γύρω έτρεχε. Κάθε φορά που η μουσική σταματούσε τα παιδιά που κρατούσαν το αλεξίπτωτο, το σήκωναν ψηλά για να περάσει από κάτω το παιδί που ήταν απ' έξω. 
Όταν περνούσε, τα άλλα παιδιά κατέβαζαν στο πάτωμα το πανί και περίμεναν την οδηγία της δασκάλας.
Τότε, η δασκάλα έλεγε δυνατά ένα χρώμα από το αλεξίπτωτο και το όρθιο παιδί έπρεπε να ξαπλώσει πάνω στο αντίστοιχο χρώμα.

Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο....







16 Σεπτεμβρίου 2014

ΑΡΧΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ : Καθημερινή ρουτίνα κύκλου - Ημερολόγιο


Ορίστε η γωνιά μας, η ωραία.... αυτή η ωραία γωνίτσα δε βρίσκεται στον κύκλο μας, αλλά εκεί όπου βρίσκονται τα τραπέζια, αλλά δεν έχει καμία σημασία αυτό... Η καθημερινή αυτή ρουτίνα και εννοώ τις ημέρες της εβδομάδας, το μήνα, την εποχή, το έτος και τον καιρό, τα λέμε οκλαδών στον κύκλο και μετά μεταφερόμαστε όλοι στα τραπέζια και κάνουμε επανάληψη των όσων είπαμε προηγουμένως στον κύκλο.

Όσο για το ημερολόγιο, χθες το παρουσίασα στον κύκλο και ρώτησα τα παιδιά τι νομίζουν ότι είναι αυτό. Σκέφτηκαν διάφορα, όπως :

- Είναι ένα χαρτί με αριθμούς.
Έχει πάνω λέξεις.
- Έχει κουτάκια.

Ουσιαστικά έκαναν μια περιγραφή του τι βλέπουν. Τότε τους διάβασα όλα τα νούμερα που υπάρχουν πάνω στο χαρτί και στη συνέχεια τους διάβασα τις ημέρες και στο τέλος το μήνα. Έπειτα, τους εξήγησα πως πρόκειται για ένα ημερολόγιο και πως κάθε μέρα που περνάει θα σβήνουμε τη προηγούμενα και έτσι θα ξέρουμε ποια είναι η ημερομηνία- αριθμός κάθε ημέρας.



Βρήκα αυτά τα φανταστικά ξύλινα ζάρια από το Jumbo, τα οποία τα χρησιμοποιούμε καθημερινά για να φτιάξουμε αριθμούς... την κάθε ημερομηνία!



Όσο για την εκμάθηση των εποχών και των μηνών του έτους έφτιαξα στον άλλο μας πίνακα αυτή την ταξινόμηση.
Η διακόσμηση δεν έχει τελειώσει, καθώς λείπουν τα δέντρα των άλλων εποχών.