louloudi

4 Φεβρουαρίου 2015

Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ : Δραστηριότητες για την ταξινόμηση των τροφών σε υγιεινές - ανθυγιεινές (Μέρος 1)

Την εβδομάδα αυτή ασχολούμαστε στην τάξη μου με το θέμα της Υγιεινής Διατροφής και της Υγιεινής των δοντιών μας. Στόχος των δραστηριοτήτων ήταν να μάθουν να ξεχωρίζουν τις τροφές εκείνες που κάνουν καλό στο σώμα και τα δόντια μας, αλλά και όσες είναι καλό να τις αποφεύγουμε, γιατί εκτός του ότι παχαίνουν, χαλάνε και τα δόντια μας.

Δραστηριότητα 1
Γνωριμία με την κυρία Υγιεινούλα & την κυρία Βλαβερούλα

Αφού μιλήσαμε με τα παιδιά και τους εξήγησα για την πυραμίδα της Διατροφής, τι μας δείχνει και μιλήσαμε για τις οικογένειες- ομάδες των τροφών, τους εμφάνισα δύο κυρίες, πολύ λαίμαργες.

~
(Την δραστηριότητα αυτή κάθε χρόνο την κάνω και αρέσει πολύ στα παιδιά. όλο το χρόνο θυμούνται αυτές τις κυρίες και τις επικαλούνται συχνά!)

Για τη περσινή ανάρτηση με την κυρία Υγιεινούλα & Ανθυγιεινούλα, πατήστε ΕΔΩ!

~

Και συνεχίζω.....

Τους είπα μια ιστορία για τα καινούργια κορίτσια της παρέας..
Τους είπα πώς στο σπίτι μου βρέθηκαν δυο κορίτσια, πολύ διαφορετικά από εμάς. Το ένα κορίτσι είναι πράσινο, έχει λαμπερά πορτοκαλί μαλλιά και τα δόντια του αστράφτουν. Το κορίτσι αυτό το λένε Υγιεινούλα. Είναι επίσης αδύνατη και πάντα χαμογελά. Η Υγιεινούλα καταβροχθίζει φαγητά που είναι υγιεινά. Της αρέσουν τα φρούτα, τα λαχανικά, τρελαίνεται για δημητριακά και μακαρόνια, και ρύζι. Καμιά φορά τρώει και κρέας και καμιά φορά και ψάρι ή αυγό. 
Το άλλο το κορίτσι δεν είναι τόσο όμορφο όσο η Υγιεινούλα. Είναι πιο παχουλό και τα δόντια του είναι μαύρα. Το κορίτσι αυτό το λένε Βλαβερούλα και του αρέσει να καταβροχθίζει ό,τι πιο ανθυγιεινό βρεθεί μπροστά της. Ανοίγει το ψυγείο και ό,τι λιχουδιά βρει, κατευθείαν την αρπάζει και στο στόμα της την βάζει.


Η Υγιεινούλα και η Βλαβερούλα μένουν στο ίδιο σπίτι. Μένουν σε μια πυραμίδα. Στην πυραμίδα της Διατροφής. Η κυρία Υγιεινούλα μένει στους 3 από κάτω ορόφους (στα δημητριακά- ζυμαρικά- ρύζι- ψωμί/ στα λαχανικά και τα φρούτα/ στο κρέας και τα λίπη), ενώ η Βλαβερούλα μένει στην κορυφή της πυραμίδας, εκεί που υπάρχουν τα γλυκά.

Σήμερα ήρθαν στο σχολείο μας, αλλά καμιά από τις δυο δεν έχει φάει, γιατί το ψυγείο τους ήταν άδειο. 
Τα παιδιά έπρεπε να τις ταϊσουν με ό,τι φαγητό είχαν.
Τι νομίζετε πως έδωσαν στην κυρία Υγιεινούλα να φάει; Και τι στην Βλαβερούλα;

Η κυρία Υγιεινούλα & η κυρία Βλαβερούλα

Τα παιδιά ξεφυλλίζουν καταλόγους διαφημιστικούς από σούπερ μάρκετ

Σε ομαδούλες τα παιδιά ξεφυλλίζουν καταλόγους και παρατηρούν τις εικόνες μέσα σε αυτούς







Τα παιδιά κολλούν πάνω στο σώμα τους υγιεινά ή ανθυγιεινά βλαβερά στο αντίστοιχο κορίτσι


Δραστηριότητα 2
Διατροφικά Στεφάνια


Στο παιχνίδι αυτό τα παιδιά ταξινόμησαν τις τροφές σε υγιεινές ή ανθυγιεινές τοποθετώντας τες στα αντίστοιχα στεφάνια. Το πράσινο στεφάνι ήταν το στεφάνι που ανήκε στην κ. Υγιεινούλα (χαμογελαστό πρόσωπο), ενώ το κόκκινο στεφάνι στην κ. Βλαβερούλα (λυπημένο πρόσωπο).



Δραστηριότητα 3
"Μάγισσα, Μαγισσούλα,
τι φαγητό μαγειρεύεις;"


Αυτό είναι ένα κινητικό παιχνίδι, που το έπαιξα όταν ήμουν μικρή στο σχολείο. Τα παιδιά στέκονται σε μια σειρά το ένα δίπλα στο άλλο. Ένα παιδί στέκεται πιο μακριά απέναντί τους (το παιδί αυτό είναι η μάγισσα ή ο μάγος). Γίνεται ο ακόλουθος διάλογος μεταξύ των παιδιών και της μάγισσας.

Παιδιά: Μάγισσα, μαγισσούλα, τι φαγητό μαγειρεύεις;
Μάγισσα : Αφήστε με να σκεφτώ!
Παιδιά : Μάγισσα, μαγισσούλα, τι φαγητό μαγειρεύεις;

Και τότε η μάγισσα λέει ένα φαγητό που σκέφτηκε.
Μάγισσα : ΜΑ- ΚΑ-ΡΟ- ΝΙΑ

Τα παιδιά ανάλογα με τις συλλαβές της λέξης κάνουν τόσα βήματα όσα και το φαγητό που άκουσαν επαναλαμβάνοντας δυνατά την κάθε συλλαβή. Δηλαδή κάνουν ένα βήμα στο ΜΑ-, ένα άλλο βήμα στο ΚΑ- ...κ.ο.κ.

Κερδίζει το παιδί που θα ακουμπήσει πρώτο τη μάγισσα και εκείνη θα το πιάσει. Όταν πιάσει η μάγισσα το παιδί που την ακούμπησε πρώτο, αλλάζουν ρόλους και γίνεται εκείνο η μάγισσα ή ο μάγος.