louloudi

21 Φεβρουαρίου 2016

ΧΕΙΜΩΝΑΣ : Χιονάνθρωπος με τη τεχνική του κολάζ (Ομαδική & ατομική εργασία)

Μιλώντας για την εποχή του Χειμώνα, τα κρύα, τη παγωνιά, εμφανίστηκε στην κουβέντα και ο χιονάνθρωπος που αντέχει στο κρύο και δε λιώνει.

Τραγουδήσαμε το τραγούδι του Φρόστι, του χιονάνθρωπου , που πολύ άρεσε στα παιδιά.

Αν θέλετε να το ακούσετε, πατήστε ΕΔΩ!

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΦΡΟΣΤΙ

Είμαι ο Φρόστι,
ο χιονάνθρωπος παιδιά
έχω ένα καρότο για μύτη
και για μάτια δυο κουμπιά.

Είμαι ο Φρόστι 
μ' ένα κόκκινο κασκόλ,
έχω μια μεγάλη σκούπα
και.. καπέλο φοβερό!

Μα κάθε βράδυ αργά αργά
σας λέω το μυστικό
Σσσσσσσστ!
Πως όλοι οι χιονάνθρωποι 
στήνουνε χορό.

Είμαι ο Φρόστι 
μ' ένα κόκκινο κασκόλ,
έχω μια μεγάλη σκούπα
και.. καπέλο φοβερό!

Είμαι ο Φρόστι,
ο χιονάνθρωπος παιδιά
έχω ένα καρότο για μύτη
και για μάτια δυο κουμπιά.

Φρόστι, γλουκούλη
σ΄αγαπάμε αληθινά
και πιστεύουμε πως έχεις
μια ζεστή ζεστή καρδιά.

Μα κάθε βράδυ αργά αργά
σας λέω το μυστικό
Σσσσσσσστ!
Πως όλοι οι χιονάνθρωποι 
στήνουνε χορό.

Στη συνέχεια, τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους χιονάνθρωπο, ενώ κάποια άλλα έφτιαξαν ό,τι τους θυμίζει χειμώνα.
 Τα έργα τους ήταν πραγματικά υπέροχα...




Ομαδική εργασία

Έπειτα, ακολούθησε μια ομαδική εργασία, όπου φτιάξαμε ένα μεγάλο χιονάνθρωπο για να στολίσουμε το διάδρομό μας.

Η κατασκευή ήταν πολύ απλή, έκοψα σε λωρίδες άσπρα χαρτιά Α4 και τις έκοψα μέχρι να σχηματιστούν μικρά χαρτάκια. Τα παιδιά κόλλησαν τα χαρτάκια πάνω στην επιφάνεια που είχε σχεδιαστεί και πρόσθεσαν τις λεπτομέρειες.





Ατομική κατασκευή


Με την ίδια λογική έγιναν και τα ατομικά καδράκια με το χιονάνθρωπο, για να έχει το δικό του παιδί τον δικό του.











20 Φεβρουαρίου 2016

ΧΕΙΜΩΝΑΣ : Τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη

Παρακάτω ακολουθούν οι δραστηριότητες που έκανα στην τάξη μου για αυτό το θέμα:

1. Συζήτηση για χειμερία νάρκη

- τι είναι;

-  για ποιο λόγο γίνεται;
- ποια ζώα "κοιμούνται";

... και επίδειξη οπτικού υλικού (καρτέλες που απεικονίζουν κάποια από τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη).

Οι καρτέλες που έφτιαξα ήταν με εικόνες ασπρόμαυρες που βρήκα στο internet.











Τα παιδιά κατονόμαζαν το κάθε ζώο που τους έδειχνα, έλεγαν που μένει και τότε τους έδινα μερικές πληροφορίες για το κάθε ζώο ξεχωριστά όσον αφορά τον "ύπνο" που κάνει το χειμώνα.

2. Ζωγραφική ζώων & Κολλάζ

Έπειτα, τα παιδιά θέλησαν να ζωγραφίσουν το κάθε ζώο της καρτέλας και να φτιάξουν τη δική τους σπηλιά με όλα αυτά τα ζωάκια να "κοιμούνται". 






3. Ατομική κατασκευή "Σπηλιά με σκαντόχοιρο και φιδάκια που κοιμούνται" (λεπτή κινητικότητα)

Αυτή η κατασκευή ήταν πολύ απλή, αρκεί να έχεις αυγοθήκες.
Έκοψα μια αυγοθήκη στα δυο και κάποια από τα παιδιά έβαψαν το γύρω μέρος της με καφέ μπογιά.



Στη συνέχεια, έπλασαν την πλαστελίνη με τα χεράκια τους μέχρι να φτιάξουν φιδάκια και σκαντζοχοιράκια. Για αγκάθια πρόσθεσαν μακαρόνια σπαγγέτι (αφού τα κόωαμε σε πιο μικρά κομμάτια). 




Έπειτα, βάλαμε καφετί χόρτο μέσα στην αυγοθήκη και τοποθέτησαν μέσα σε αυτή τα ζωάκια που έφτιαξαν.
Στο τέλος, πρόσθεσα μια πινακίδα με ξυλάκι παγωτού.






4. Ζωγραφική ζώων σε χειμερία νάρκη από τα ίδια τα παιδιά
























16 Φεβρουαρίου 2016

ΧΕΙΜΩΝΑΣ: Τα ρούχα που φοράμε το Χειμώνα (αφόρμηση & παιχνίδι)


Τον Ιανουάριο μιλήσαμε στο σχολείο για την εποχή που διανύουμε, τους μήνες του Χειμώνα, τον καιρό που έχει και τα ρούχα που φοράμε για να ζεσταθούμε.

Ως αφόρμηση, παρουσίασα στα παιδιά ένα χάρτη και μια άδεια βαλίτσαΤους είπα πώς ήθελα να πάω μια εκδρομή το σ/κ και το μέρος αυτό θα έχει πολύ κρύο και χιόνι. Ακόμη, τους εξήγησα πώς η ντουλάπα μου έχει πολλά ρούχα και δεν ήξερα τι να διαλέξω από όλα αυτά για να βάλω μέσα στη βαλίτσα. 
Έτσι τους ζήτησα να με βοηθήσουν και να αποφασίσουμε μαζί τι έπρεπε να βάλω μέσα! (κριτική σκέψη)

Τα παιδιά μου πρότειναν πώς έπρεπε να πάρω μαζί μου πολύ ζεστά ρούχα, όπως μπουφάν, κασκόλ, σκουφί, γάντια, πουλόβερ, κάλτσες, κ.τ.λ. 

Γράψαμε μια λίστα με όλα όσα έπρεπε να πάρω μαζί μου και φτιάξαμε μαζί έναν πίνακα αναφοράς με τα ρούχα του Χειμώνα.

Την επόμενη ημέρα έφερα στο σχολείο διάφορα αξεσουάρ, (όπως σκουφιά, γκέτες, γάντια, κασκόλ, ακουστικά για τα αυτιά) για να γεμίσουμε την βαλίτσα και να παίξουμε παιχνίδια.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

Αφού τα δοκίμασαν πάνω τους,  παίξαμε το παιχνίδι "Μάντεψε τι λείπει!", με το οποίο τρελάθηκαν. Το παιχνίδι αυτό είναι ένα παιχνίδι παρατηρητικότητας. 

Πώς παίζεται:

Ένα παιδί σηκώνεται στη μέση του κύκλου και φοράει όσα πιο πολλά αξεσουάρ μπορεί. Τα υπόλοιπα παιδιά κλείνουν τα μάτια τους και το παιδί που ντύθηκε κρύβεται πίσω από το καβαλέτο. Εκεί στα κρυφά βγάζει ένα αξεσουάρ από αυτά που φοράει. όταν επιστρέφει στον κύκλο, τα υπόλοιπα παιδιά ανοίγουν τα μάτια τους και καλούνται να βρουν τι έβγαλε από πάνω του. Αφού το βρουν, πρέπει να πουν τι χρώμα είναι. Όποιο παιδί βρει πρώτο ποιό αξεσουάρ λείπει, έρχεται στη μέση του κύκλου και παίζει εκείνο.




~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

Στη συνέχεια, κατηγοριοποιήσαμε τα χειμωνιάτικα ρούχα και αξεσουάρ ανάλογα με το πού τα φοράμε (Παιδί & Περιβάλλον, Παιδί & Μαθηματικά).

Το φύλλο εργασίας που έφτιαξα ήταν το εξής:


Βρήκα στο internet εικόνες με χειμωνιάτικα ρούχα και τις εκτύπωσα. Τα παιδιά χρωμάτισαν τα ρούχα, τα έκοψαν και τα κόλλησαν στο αντίστοιχο μέρος του σώματος που τα φοράμε.





Η τελική μορφή της κατηγοριοποίησης έχει ως εξής:




~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

Στο τέλος, εξασκήθηκαν σε προγραφικές ασκήσεις και σε μαθηματικές έννοιες.